Diepvriesgroente!

O wat ben ik dol op diepvriesgroenten! In mijn vriezer heb ik altijd meerdere soorten diepvriesgroenten liggen. Dit zodat ik altijd, hoe druk ik ook ben, voldoende groenten kan toevoegen aan mijn avond eten. 

Wist je dat diepvriesgroenten direct na de oogst worden geblancheerd en ingevroren? Hierdoor blijven veel voedingsstoffen bewaard. Het verschil in verlies van voedingswaarde, zoals vitamine C en mineralen is nihil ten opzichte van verse groenten. Verse groenten hebben daarbij zelfs het nadeel dat hoe langer je ze bewaard hoe meer Vitamine C en mineralen er verloren gaan.  

Belangrijk is natuurlijk wel om te kiezen voor diepvriesgroenten zonder toevoegingen als a la crème, suikers, zout etc.! Je kunt dit heel gemakkelijk aflezen van het etiket. Als er niks is toegevoegd staat er als ingrediënt alleen het oerproduct, bijvoorbeeld Sperziebonen, benoemd! 

Wist je dat je ook veel tijd kunt winnen met het toevoegen van diepvriesgroenten aan je maaltijd? Kijk eens naar sperziebonen, hoeveel tijd ben jij kwijt met het doppen van de boontjes? Je kunt zakken kopen welke al gedopt zijn. Daarnaast als je een pan water aan de kook brengt en je gooit daarna de sperziebonen erin, zijn ze binnen mum van tijd klaar. En zijn ze een makkelijke, snelle en gezonde toevoeging aan je maaltijd, zoals bijvoorbeeld in een salade! 

Heb jij nog geen diepvriesgroenten in huis? En puilt je diepvriezer uit? Ga eens een blik wagen in je vriezer en maak een bewuste, gezonde keuze! De voorraden pizza’s en ijs kunnen eruit en de voorraden diepvriesgroenten kunnen daar mooi voor in de plaats komen! Kies bijvoorbeeld voor sperziebonen, broccoli roosjes, bloemkool, spinazie en rode kool! 

O en heb je geen grote vriezer: hierbij een tip – gebruik geen bakjes in je vriezer maar zip-zakjes! Je kunt zoveel meer spullen in je vriezer kwijt.  

Praktijk voor voedingsadvies, Mind-Walk training & slaapcoaching
De kracht om te veranderen zit in jezelf!
E-mailen
Bellen
Instagram